제목 6
A Hidden Gem in Namsan Mountain
Stone Buddha
Hansik Ahn
The Essence of K-Art: Bridging Tradition and Innovation
This artwork exemplifies K-Art, where Korean traditional art merges harmoniously with cutting-edge technology. Rooted in the legacy of Silla (4th–8th century) stone Buddha sculptures, the work conveys the gentle smile and intricate carving techniques that epitomize the unique beauty of Korean art.
The artist endeavors to bridge the past and the present by reinterpreting traditional craftsmanship through state-of-the-art technology. This innovative approach aims to contribute to the sustainable development and globalization of Korean art while reflecting Walter Benjamin’s theory from "The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction". Benjamin argued that the 'Aura'—the unique essence of an artwork—is transformed through technological reproduction. The artist embraces this transformation, crafting a new genre of expression that preserves and enhances the spirit of the stone Buddha.
The Medium: A Technological and Artistic Revolution
Conventional photography cannot capture the profound essence of the stone Buddhas of Namsan. The artist developed an innovative medium of 3D photography and relief sculpture to overcome this limitation. The work:
-
Transforms Time: Incorporating the painstaking hours and years a sculptor dedicates to chiseling stone into a tangible narrative.
-
Elevates Texture: The granite’s natural texture, elusive in ordinary photographs, is vividly realized.
-
Redefines Space: Traditional sculptures are reproduced as three-dimensional reliefs, blending tactile artistry with modern precision.
This reinterpretation redefines the 'Aura' of Silla’s stone Buddhas, juxtaposing their primitive handcrafted origins with the high-tech precision of the modern era. The result is an artwork that radiates originality and innovation, contributing to the global recognition of K-Art.
Invitation to Experience
In Gyelim Forest, you are invited to touch the recreated stone Buddha, feeling the soul of an ancient Silla stonemason. This tactile connection bridges centuries, immersing you in the timeless spirit of Korean artistry.
Through this work, the artist not only honors Korea’s cultural heritage but also projects its future by showcasing the enduring relevance and transformative potential of K-Art on the global stage.
"Touch the artwork with your fingertips in Gyelim Forest and feel the soul of an ancient Silla stonemason."
경주 남산의 숨은 보석
석조 불상
안 한식
이 작품은 한국의 전통미술과 현대 첨단기술이 조화를 이루는 K-Art의 한 예입니다
신라시대(4c~8c) 석불의 온화한 미소와 정교한 조각기술은 한국미술의 고유한 아름다움을 상징합니다.
작가는 이 전통미술을 현대적 첨단기술로 재 해석하여, 과거와 현대를 잇는 다리를 만들고자 하였습니다. 이는 한국예술의 지속가능한 발전과 글로벌화에 기여하는 중요한 시도입니다
발터 벤애민은 ‘기술복제시대의 예술작품’에서 기술복제를 통해 예술 작품이 가지는‘아우라’가 변형된다고 주장했습니다.
작가는 남산의 석불을 일반사진으로 표현할 수 없는-다음-과 같은 조각작품의 본질을 사진의 새로운
미디움을 개발하여 석불의 본질을 표현한 새로운 장르의 사진작품을 만들었습니다
-
조각가가 끌과 망치로 작품을 만들기위해 쏟아 부은 수개월 또는 수년의 시간성
-
조각의 3차원 형상을 부조형태의 3차원 형상으로 재현
-
사진으로 표현할 수 없는 화강암의 질감을 표현
본 작품은 발터벤야민의 이론을 반영하여 원시 수작업으로 만들어진 석불을 첨단기술로 재현함으로써 새로운 ‘아우라’를 창출하고자 했습니다
작가는 이 작품을 통해 한국예술의 독창성과 혁신성을 세계에 알리고 K-ART의 미래를 모색하고자 하는데 기여하고자 합니다.
계림숲에서 손끝으로 작품을 만져보고 옛 신라 석공의 혼을 느껴보세요